- INTRODUCCIÓ:
Molt bé nois i noies, ja hem explicat que durant la invasió del 2003 es va produir el saqueig de moltes obres d'art mesopotàmic d'incalculable valor. Mentre els americans protegien els jaciments petrolífers, els museus de Bagdad eren saquejats.
Llegiu aquest article del País: E.E.U.U. renuncies per saqueig a l'Iraq.
Ara, la UNESCO ha decidit que, com a compensació pels danys soferts durant l'ocupació, s'enviarà a Iraq una selecció d'obres d'art que es troben repartides pels museus de tot el món i formen part de la història de Mesopotàmia.
Molt bé, doncs el teu grup i tu heu estat escollits com els experts que tindran que dir quals són les obres que deuen ser enviades a Iraq. L'art està a les vostres mans! Recordeu, només podeu enviar cinc obres! Per tant, escolliu-les molt bé!
Cerqueu informació sobre l'art mesopotàmic i descobriu quines són les obres més importants pels entesos. Heu de realitzar una llista de 25 obres d'art i de cada una d'elles elaborar una fitxa amb les dades que més avall us diré. Guardeu el treball cada vegada que realitzeu una modificació per evitar les pèrdues.
Obre una carpeta per desar les imatges guardades i obre un document de text on vagis enganxant les imatges i posant la informació corresponent. Elaboreu una fitxa de les obres d'art on hi aparegui la següent informació:
D'entre elles, escolliu quines creieu que són les cinc més importants i perquè ho creieu.
Llegiu aquest article del País: E.E.U.U. renuncies per saqueig a l'Iraq.
Ara, la UNESCO ha decidit que, com a compensació pels danys soferts durant l'ocupació, s'enviarà a Iraq una selecció d'obres d'art que es troben repartides pels museus de tot el món i formen part de la història de Mesopotàmia.
Molt bé, doncs el teu grup i tu heu estat escollits com els experts que tindran que dir quals són les obres que deuen ser enviades a Iraq. L'art està a les vostres mans! Recordeu, només podeu enviar cinc obres! Per tant, escolliu-les molt bé!
- FEINA:
- Fotografia de l' obra d'art.
- Material en la qual està realitzada
- Època en la que va ser realitzada
- Descripció de l'obra: senyala si es escultura, arquitectura o pintura; i quines són les seves característiques formals i estètiques.
- Importància de l'obra.
- RECURSOS:
- Artehistoria : Aquí trobareu informació sobre l'art i la història del territori.
- Arteespana: Una pàgina dedicada a la història de l'art amb informació valuosa..
- Apunts Sobre l'art mesopotàmic que pot servir. Està en PDF, necessiteu el programa Adobe per llegir-lo. El podeu descarregar per gratuïtament aquí.
- Sumeris
- Museo Britànic : Recorreu les sales contemplant una de las millors col·leccions d'art de Mesopotàmia.
- Museo del Louvre : Tenen també una gran col·lecció d'obres de la zona de Mesopotàmia
- Museo de Bagdad : el que queda després dels saquejos
- Xtec Història de l'art: Aquí trobareu informació sobre algunes obres d'art importants.
- AVALUACIÓ:
CATEGORIA | 4 | 3 | 2 | 1 |
informacion | Se ha realizado la ficha y se ha incluido la información solicitada. | Se ha realizado la ficha y falta alguna información requerida. | Se ha realizado la ficha y faltan más de dos elementos de la información requerida. | La ficha apenas tiene uno o dos puntos de la información requerida. |
descripción | La descripción de la obra está acorde con la fotografía elegida y el lenguaje empleado utiliza vocabulario artístico. | La descripción de la obra está algo acorde con la fotografía elegida y el lenguaje empleado es claro. | La descripción de la obra está poco acorde con la fotografía elegida y tiene faltas de ortografía y de sintaxis. | La descripción de la obra no tiene mucho que ver con la fotografía elegida y tiene falta de ortografías y de sintaxis graves. |
justificación de la elección | Utiliza criterios artísticos e históricos para justificar la elección. | Utiliza algún criterio artístico o histórico para justificar la elección. | Utiliza criterios que no son artísticos o históricos para justificar la elección. | Apenas utiliza criterios para justificar la elección. |
presentación | El trabajo está bien presentado y ordenado. | El trabajo tiene algún fallo en la presentación. | El trabajo está desordenado. | El trabajo está muy desordenado. |
trabajo en grupo | El grupo se ha organizado el trabajo de forma equitativa. | El grupo ha funcionado poco como tal y cada uno ha hecho su parte sin tener en cuenta el de los demás. | El grupo ha tenido algún problema en la organización. Algún miembro no ha colaborado | El grupo no ha funcionado y ha habido muchos problemas entre ellos. |
- CONCLUSIÓ:
- Durant la Segona Guerra Mundial, les tropes alemanes que ocupaven França, van saquejar aquest país.ste país.
- La situació de guerra civil a Latinoamèrica durant gran part de la segona mitat del si. XX té efecte devastadors en el patrimoni
- En els anys 90 a Bòsnia i una mica després a Afganistan.