1) Confecciona un gràfic de barres mitjançant la següent informació:
XIFRES DE L'EXCLUSIÓ: | ||
Indígenes | No indígenes | |||
Població en pobresa | 87,00% | 54,00% | ||
Població en extrema pobresa | 30,80% | 12,90% | ||
Població amb feina | 44,60% | 55,40% | ||
Desnutrició infantil | 34,00% | 11,00% | ||
Analfabetisme | 41,70% | 17,70% | ||
2) Llegeix aquest article " La pobreza en Guatemala, un rostro indígena" i contesta a les següents preguntes:
- Segons l'article, ser indígena a Guatemala a què és equivalent?
- Quins llocs ocupen els indígenes Maies dins de la societat guatemalenca? Quin altre nom reben els indígenes?
- Hi ha molta diferència entre l'esperança de vida dels Maies i la de la població no indígena? A què creus que és degut?
- Des de l'acord sobre identitat i drets de la població indígena l'any 1996, s'han aconseguit moltes millores? Dóna algunes dades.
- Quina relació hi ha entre les desigualtats que tenen avui els indígenes i la colonització d'Amèrica per part dels Europeus?
3) Busca informació sobre Rigoberta Menchú Tum a Internet i explica qui és, per què és coneguda, quines són les seves reivindicacions, etc. Pots fer servir aquesta web per buscar la informació: http://www.biografiasyvidas.com/